توضیحات متا چیست و چه اهمیتی در سئو سایت دارد

توضیحات متا

در سال های اخیر وب سایت های اینترنتی برای افزایش نرخ کلیک و افزایش تعداد بازدید کننده های خود به رقابت با یک دیگر می پردازند، نوشتن توضیحات متا در این رقابت می تواند بسیار حائز اهمیت باشد و مخاطب های بیشتری را برای بازدید از صفحات یک وب سایت ترغیب کند؛ در این مطلب به بررسی چگونگی نوشتن توضیحات متا می پردازیم و در خصوص این موضوع که این توضیحات چیست و چه کمکی به یک وب سایت می کند و در هنگام نوشتن آنها چه نکات مهمی را باید رعایت کرد با یک دیگر صحبت می کنیم.

 توضیحات متا

توضیحات متا چیست

شاید تا به حال نام توضیحات متا به گوشتان خورده باشد اما سوال بسیاری از کاربران وب سایت های اینترنتی این است که توضیحات متا چیست و چه کمکی به وب سایت ما می کند؟ در حقیقت می توان گفت این توضیحات ویترینی برای وب سایت شما به شمار می رود؛ کاربران با خواندن این توضیحات متوجه می شود که شما در وب سایت خود به چه مطالب و موضوعاتی پرداخته اید و در خصوص آن صحبت کرده اید و آیا این مطالب می تواند برای او کاربردی و جالب باشد یا خیر، بنا بر آنچه گفته شد نوشتن این توضیحات می تواند مخاطب را به بازدید از وب سایت شما دعوت کند و باعث افزایش بازدید از یک وب سایت اینترنتی می شود.

 توضیحات متا

آیا این توضیحات رتبه ی یک وب سایت را در موتور جستجوی گوگل تغییر می دهد

بسیاری از کاربران می پرسند که آیا نوشتن توضیحات برای یک وب سایت اینترنتی امری ضروری است؟ در پاسخ به این سوال مطرح شده از سوی کاربران می توان این گونه پاسخ داد که خیر، اساسا استفاده از این گونه توضیحات برای وب سایت های مختلف اینترنتی الزامی نیست و اگر شما تمایل نداشتید که برای هر صفحه از وب سایت اینترنتی خود یک توضیح متا به گوگل ارائه دهید مشکلی برای وب سایت شما پیش نخواهد آمد و تنها دلیل تاکید بر نوشتن این توضیحات تاثیری است که بر روی محبوبیت و پیشرفت وب سایت اینترنتی شما خواهد داشت.

همان طور که می دانید هرچه نرخ کلیک یک وب سایت اینترنتی بیشتر باشد، رتبه وب سایت مربوطه در موتور جستجوی گوگل بالاتر خواهد بود، پس مطابق با این موضوع می توان گفت از آنجایی که این توضیحات خواننده را تشویق می کند که از صفحات وب سایت اینترنتی شما دیدن کند، پس نرخ کلیک و نرخ بازدید وب سایت شما بیشتر می شود و از این طریق نوشتن توضیحات در رتبه بندی وب سایت اینترنتی شما در موتور جستجوی گوگل تاثیری غیر مستقیم دارد اما اهمیت آن به قدری زیاد است که امروزه نحوه نوشتن توضیحات متا به موضوعی مهم در میان کاربران اینترنت تبدیل شده است.

 توضیحات متا

توضیحات متا چه اهمیتی در سئو سایت دارد

یکی از مهمترین دغدغه های کاربران اینترنت و فضاهای مجازی این است که چگونه می توانند نرخ بازدید مخاطبان و تعداد مشاهده کنندگان مطالب قرار گرفته در وب سایت اینترنتی خود را بیشتر کند و سبب ارتقای محبوبیت و شهرت وب سایت خود در میان کاربران شوند، یکی از موضوعاتی که می تواند در سئو سایت شما اهمیت زیادی داشته باشد نوشتن این توضیحات است؛ هنگامی که یک کاربر در فضای اینترنت به دنبال مطالب و موضوعی خاص می گردد با وب سایت های اینترنتی مختلفی رو به رو می شود و با خواندن توضیحات مربوط به هر کدام از این وب سایت ها تصمیم می گیرد که از مطالب درج شده در کدام یک از آنها استفاده کند.

 توضیحات متا

استفاده از کلمات کلیدی در هنگام نوشتن این توضیحات چه مزیت هایی دارد

ممکن است شما نیز تا به حال متوجه این موضوع شده باشید که در جستجو های اینترنتی کلمات کلیدی یک مطلب به حالت پر رنگ تری از کلمات دیگر در می آیند، بنابراین زمانی که شما در حال خواندن توضیحات متا برای هرکدام از این وب سایت های مختلف اینترنتی هستید با دیدن این کلمات کلیدی توجه شما به یک وب سایت جلب می شود و وارد صفحه ی مربوط به آن می شوید؛ از این رو زمانی که مشغول نوشتن توضیحات متا در وردپرس هستید سعی کنید حدود یک یا دو بار از کلمات کلیدی بهره ببرید.

اما استفاده از این کلمات کلیدی نباید به اندازه ی غیر مجاز باشد بلکه سعی کنید حداکثر دو بار از این کلمات بهره بگیرید؛ این موارد از دلایلی بود که به کار بردن کلمات کلیدی در نوشتن این توضیحات به شما توصیه می شود، بنابراین کاربران در هنگام جستجو در وب سایت های اینترنتی این کلمات کلیدی را می بینند، تصمیم می گیرند همان وب سایت اینترنتی را ببینند و به این ترتیب نرخ کلیک آن وب سایت افزایش پیدا می کند، زمانی که نرخ کلیک یک وب سایت افزایش پیدا کرد و تعداد بازدید کنندگان آن بیشتر شد رتبه ی بالاتری در میان وب سایت ها پیدا می کند.

 توضیحات متا

نوشتن توضیحات مخصوص برای هر صفحه از وب سایت

اگر شما یک وب سایت اینترنتی دارید و به فکر افزایش نرخ کلیک و بیشتر شدن تعداد مخاطبان و بازدید کنندگان هستید، بهتر است برای هر کدام از صفحات وب سایت خود از توضیحات متا مربوط به همان صفحه استفاده کنید، در واقع مطابق با آنچه که گفتیم این توضیحات همانند خلاصه و چکیده ای از مطالب قرار گرفته در آن صفحه از وب سایت است بنابراین شما نمی توانید برای چند صفحه از وب سایت خود فقط یک توضیح متا ارائه دهید چون موضوعات این صفحات با یک دیگر متفاوت هستند.

از طرف دیگر شما نمی توانید برای یک صفحه از وب سایت اینترنتی خود چند توضیح متا ارائه کنید، پس می توان گفت که گوگل به شما اجازه می دهد که برای هر صفحه از یک وب سایت اینترنتی تنها یک توضیح متا قرار دهید؛ بنابراین اگر به فکر افزایش نرخ بازدید وب سایت اینترنتی خود هستید و برای رسیدن به این اهداف تلاش می کنید که از توضیحات متا به صورت کاربردی، اصولی و ترغیب کننده استفاده کنید بهتر است در هنگام نوشتن این گونه توضیحات این نکات ریز اما مهم را حتما رعایت کنید.

 توضیحات متا

حداکثر تعداد کلمات مجاز

در هنگام نوشتن این توضیحات برای هر کدام از صفحات وب سایت خود ممکن است این سوال در ذهن شما شکل گرفته باشد که برای نوشتن این توضیحات حداکثر از چند کاراکتر می توانید استفاده کنید و گوگل به شما اجازه می دهد که چند کلمه برای این توضیحات ارائه دهید؟ در پاسخ به این سوال مهم می توان گفت که شما می توانید بدون داشتن محدودیت این توضیحات را بنویسید اما یک نکته بسیار حائز اهمیت این است که گوگل تنها بخشی از این توضیحات را برای مخاطبان به نمایش می گذارد و بقیه این توضیحات هرچقدر هم که طولانی باشند برای کاربران قابل مشاهده نیستند.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام