کاربرد کلمات کلیدی در سئو چیست؟

حتما با تاثیرات کلمات کلیدی آشنایی دارید. در این مقاله قصد داریم شما را با کلمات کلیدی بهینه سازی آشنا کنیم. آیا با انواع کلمات کلیدی در سئو آشنایی دارید؟ در این مطلب قصد داریم انواع کلمات کلیدی و کاربردهای آنان را برای شما معرفی کنیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

کاربرد کلمات کلیدی در سئو چیست؟

کسانی که به دنبال سئو وب سایت و مطالب خود هستند، با نام کلمات کلیدی در سئو آشنایی دارند. کلمات کلیدی یکی از مهمترین ابزاری است که می توانید از آن در جهت ارتقای وب سایت خود استفاده نمایید. البته در انتخاب کلمه کلیدی باید دقت لازم را به خرج دهید تا بتوانید موثرترین آنان را انتخاب کنید. از تاثیر کلمات کلیدی در بهینه سازی وب سایت هر چه بگوییم، کم است. البته در رعایت این فاکتور باید به تعداد کلمات کلیدی در یک محتوا نیز دقت داشته باشید.

بعضی از افراد معتقدند هر چه تعداد کلمات بیشتر باشد موثرتر خواهد بود. اما این موضوع کاملا اشتباه است زیرا ممکن است ربات های گوگل محتوای شما را بی ارزش بداند و در نتیجه دچار نزول رتبه خواهید شد. اما در استفاده از این فاکتور باید نهایت دقت را به خرج دهید تا بتوانید شاهد تاثیرات شگفت انگیز آن بر بازدید و رتبه وب سایت خود باشید.

 کلمات کلیدی در سئو

انواع کلمات کلیدی در سئو

همانطور که می دانید کلمات کلیدی در سئو دارای انواع مختلفی هستند. در این قسمت از مقاله می خواهیم به توضیح چند دسته مهم از کلمات کلیدی بپردازیم. یکی از انواع مهم کلمات کلیدی در سئو،  User Intent هستند. این نوع از کلمه کلیدی به منظور شناخت کاربران دسته بندی می شود، می توانید هدف کاربران را شناسایی کنید. عده ای از کاربران به منظور پاسخ به سوالی به جستجو می نشینند، عده ای به دنبال یافتن وب سایت و عده ای به دنبال اطلاعات یا یک برند خاص هستند. در اینجا کلمات کلیدی به این موضوع اشاره دارد، تمامی کلمات کلیدی که بیان شد در دسته  User Intent قرار دارند. و هدف از استفاده آنان کمک به کاربران برای یافتن پاسخ سوالات خود هستند. در ادامه این مطلب به بیان بیشتری در این باره خواهیم پرداخت و درباره هر یک انواع کلمات کلیدی توضیحات لازم را ارائه خواهیم داد. در ادامه با ما همراه باشید.

 کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی Informational

این دسته از کلمات کلیدی در سئو، گویای اطلاعات هستند. این کلمات به دنبال یافتن اطلاعات توسط کاربران ارسال می شود. برای مثال ممکن است کاربران به دنبال وضعیت آب و هوای شهر و یا نحوه تهیه و پخت یک غذای خاص باشند. در این حالت به جست و جو در فضای اینترنت می پردازند. این دسته از کلمات کلیدی برای هدایت کاربران به پاسخ های مد نظرشان است. البته باید به این موضوع دقت داشته باشید که این کلمات در مقاله های آموزشی و اخباری استفاده می شود. استفاده نا به جا از کلمات کلیدی می تواند منجر به هدایت کاربران شود. برای مثال اگر در یک مقاله فروش محصول از این نوع کلمات کلیدی استفاده کنید، کاربران به وب سایت شما نه تنها جذب نمی شوند بلکه سبب می شود تا از نظر کاربران وب سایت شما دارای محتوای ارزشمند تلقی نشود. پس بسیار مهم است با توجه به نیاز کاربران تان کلمات کلیدی موثر را انتخاب و استفاده نمایید.

کلمات کلیدی Transactional

دسته دیگری از انواع کلمات کلیدی در سئو، دسته Transactional می باشند. این دسته از کلمات کلیدی زمانی به کار میرود که کاربر به دنبال جست و جوی یک محصول است و یا به دنبال سفارش یک خدمات اینترنتی است. وب سایت های فروشگاهی، ارائه خدمات اینترنتی از این گونه کلمات کلیدی استفاده می کنند. در این دسته بندی از کلمات کلیدی سئو نتایج منجر به یک سفارش اینترنتی و یا خرید یک محصول آنلاین می باشد. این دسته از کلمات بسیار ارزشمندند و در صورتی که از آنان به درستی استفاده شود می تواند نتایج شگفت انگیزی را با خود به همراه داشته باشد.

بسیاری از کسانی که خواهان فعالیت های تجاری آنلاین هستند به دنبال یافتن به روز ترین این دسته از کلمات کلیدی و استفاده مناسب از آنان در وب سایت خود هستند. البته دسته دیگری از کلمات کلیدی وجود دارند که کاربران به دنبال خرید یک محصول یا سفارش اینترنتی هستند، اما فعلا قصد انجام خرید خود را ندارند. این دسته از کلمات کلیدی را با نام Commercial می شناسند. در بسیاری از موارد ممکن است کاربران از این دسته باشند و برای خرید یا انجام معاملات باید از شیوه های دیگر فروش محصول و کلمات کلیدی استفاده شود.

 کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی Navigational

دسته سوم از انواع کلمات کلیدی در سئو، دسته Navigational می باشند. این دسته مربوط به یک جست و جوی برند یا وب سایت خاص است. برای مثال ممکن است افراد قصد ورود به وب سایتی را داشته باشند اما آدرس آن را ندانند، در این حالت فرد به جستجوی نام وب سایت در گوگل خواهد کرد تا از طریق جستجوی گوگل وب سایت مورد نظر خود را پیدا کند.

این دسته از کلمات کلیدی در برند سازی و توسعه یک برند بسیار موثر واقع می شود. برای مثال بیشتر افراد برای ورود به وب سایت دیجی کالا یا فیس بوک، نیازی به جستجوی گوگل نداشته و مستقیما وارد وب سایت می شوند. اما اگر شما خواهان گسترش وب سایت فروشگاهی خود هستید، باید از این دست کلمات کلیدی استفاده کرده تا افراد برای جستجو و یافتن وب سایت شما به راحتی راهنمایی شوند. به همین علت است که دسته بندی کلمات کلیدی به این شکل قرار گرفته است.

 کلمات کلیدی در سئو

دسته بندی کلمات کلیدی

باید در این بخش به این موضوع اشاره داشته باشیم که دسته بندی کلمات کلیدی در سئو، تنها به سه دسته توضیح داده شده محدود نمی شود، و با توجه به افزایش شناخت کاربران، دسته بندی های دیگری برای کلمات کلیدی در سئو وجود دارد و حتی ممکن است این دسته بندی ها گسترش پیدا کند. برای شناخت کاربران و استفاده مفید از دسته بندی ها لازم است شما اطلاعات خود را در این زمینه به روز کرده و سعی کنید در گام اول مخاطبین خود را شناسایی کنید تا در ساخت و توسعه وب سایتتان بتوانید راحت تر از انواع کلمات کلیدی بهره مند شوید. در گام بعدی باید رفتار کاربران خود را بررسی کنید، زیرا کاربران پس از ورود به وب سایت رفتارهای متفاوتی را از خود بروز می دهند.

 کلمات کلیدی در سئو

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام