معرفی روش های افزایش نرخ کلیک سایت

افزایش نرخ کلیک

نرخ سایت در واقع تعداد کلیک هایی است که به بر روی هر صفحه در نتایج گوگل زده می شود و هر چه میزان نرخ کلیک شما بیشتر باشد، تعداد بازدیدکنندگان از سایت شما نیز بیشتر می شود. روش های بسیاری برای افزایش نرخ کلیک وجود دارد که شما می توانید از این روش ها برای بازدید هر چه بیشتر سایت خود استفاده کنید و علاوه بر بهبود ارتقای وب سایت خود، اعتبار سایت خود را در گوگل نیز افزایش دهید.

نرخ کلیک چیست؟

نرخ کلیک که به آن CRT نیز گفته می شود، به تعداد کلیک هایی که بر روی صفحات وب سایت شما زده می شود، اطلاق می شود. در واقع نرخ کلیک به میزان تعاملاتی که کاربران با سایت شما دارند، اشاره دارد. هر زمان که کاربر بر روی یک تبلیغ یا هر آنچه که مربوط به سایت شما می باشد، کلیک می کند، نرخ کلیک نام دارد.

CRT از تقسیم تعداد نمایشی از سایت برای کاربران بر تعداد کلیک کاربران بر روی سایت، بدست می آید. نکته ای که در مورد نرخ کلیک وجود دارد این است که نرخ کلیک برای هر صفحه و هر عبارتی در سایت، می تواند کاملا متفاوت باشد. معمولا کاربران از سایت هایی که در رتبه های اول و یا دوم نتایج گوگل قرار دارند، بیشتر کلیک می کنند و همین مسئله باعث می شود تا CRT این سایت ها نیز بیشتر شود.

 افزایش نرخ کلیک

استفاده از کلمات خاص در عنوان صفحه، برای افزایش نرخ کلیک سایت

یکی از روش هایی که برای افزایش نرخ کلیک می توان از آن استفاده کرد، استفاده از کلمات و عباراتی خاص در عنوان سایت می باشد. در واقع کاربران با دیدن عنوان صفحه شما می توانند جذب شده و از سایت شما دیدن کنند و همین باعث افزایش نرخ کلیک سایت شما می شود.

تعداد ۷۰ کاراکتر برای عنوان صفحه وب سایت در نظر گرفته شده است که شما می توانید از عناوین و کلماتی که فکر می کنید خیلی جذاب و خاص هستند، برای معرفی سایت خود استفاده کنید. کلماتی همچون رایگان، گام به گام، آپدیت و یا کامل می تواند باعث وسوسه و جذب کاربر شده و همین مسئله باعث می شود تا کاربر از سایت شما بازدید نماید.

 افزایش نرخ کلیک

بهینه سازی توضیحات متا، برای افزایش نرخ کلیک سایت

توضیحات متا همان عبارات و کلماتی هستند که با فونت کوچکتر زیر عنوان نمایش داده می شوند. بهتر است برای افزایش نرخ کلیک سایت، این محتوا را به گونه ای تنظیم کنید که حاوی توضیح مختصری در مورد سایت و خدمات ارائه شده در آن باشد و این متن را به گونه ای بنویسید که کاربر را ترغیب کند تا از سایت شما بازدید نماید. برای این کار می توانید از عبارات و کلمات انگیزشی که باعث برانگیخته شدن احساسات کاربر می شود، استفاده نمایید.

 افزایش نرخ کلیک

سعی کنید تاریخ انتشار محتوا را حذف کنید

یکی از موضوعاتی که باعث می شود برخی از کاربران رغبت نکنند که از مطالب سایت شما دیدن کنند، قدیمی بودن تاریخ انتشار محتوا در سایت است. البته اگر وب سایت شما خبری باشد، شما چاره ای ندارید که تاریخ انتشار هر محتوا را در کنار آن ذکر کنید. اما اگر وب سایت شما خبری نیست، محدودیتی برای گذاشتن تاریخ در کنار هر محتوا نیست و بهتر است این کار را انجام ندهید تا کاربران ترغیب شده و بر روی صفحه سایت شما کلیک کنند.

 افزایش نرخ کلیک

سرعت سایت خود را افزایش دهید

یکی دیگر از روش های افزایش نرخ کلیک سایت، افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت است زیرا کاربران به دیدن سایت هایی که دیرتر لود می شوند، تمایلی نشان نمی دهند. این کار نه تنها باعث افزایش نرخ کلیک سایت شما می شود، بلکه گوگل نیز برای سایت شما اهمیت بیشتری قائل خواهد بود و رتبه سایت نیز به مراتب افزایش می یاید. برای افزایش سرعت سایت می توانید حجم عکس های خود را کمتر کنید، در کدنویسی خود تغییر ایجاد کنید و کارهایی از این دست انجام دهید.

 افزایش نرخ کلیک

کلمات کلیدی مناسب به کار ببرید

یکی دیگر از راه های افزایش نرخ کلیک سایت، استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای محتوای سایت می باشد. برای اینکه بهتر بتوانید کلمات کلیدی بهتری را برای محتوای خود را انتخاب کنید، باید خود را به جای مخاطبان وب سایت خود بگذارید و از دید او سایت را نگاه کنید و ببینید که چه کلمات و عباراتی در نظر شما جذاب است. مثلا اگر سایت شما در رابطه با شیرینی پزی است، باید ببینید که شما به عنوان یک مخاطب در زمان جستجو، چه کلماتی را جذاب تر می دانید و شما را ترغیب می کند که این سایت را ببینید.

 افزایش نرخ کلیک

متن تبلیغات خود را جذاب تر کنید

یکی دیگر از روش های افزایش نرخ کلیک سایت، استفاده از کلمات و عکس هایی جذاب برای تبلیغات می باشد. ار شما در سایت خود از تبلیغات استفاده می کنید، باید سعی کنید که لوگو یا تصویری و همچنین متنی که برای کاربر نمایش داده می شود، باید خیلی خاص و جذاب باشد تا بتواند در ذهن مخاطب تاثیر بگذارد و او را به سمت بازدید از این تبلیغ هدایت کند. برای این کار می توانید از تبلیغات پر بازدید و مشابه دیگران ایده بگیرید.

 افزایش نرخ کلیک

افزایش رتبه سایت برای داشتن نرخ کلیک بالا

همانگونه که پیشتر نیز اشاره شد، سایت هایی که در نتایج گوگل در رتبه های بالاتر قرار می گیرند، دارای نرخ کلیک بیشتری نیز هستند. بنابراین شما باید بر روی سئو سایت خود کار کنید تا بتوانید در رتبه های اول و یا دوم نتایج گوگل قرار گرفته و تعداد کلیک های خود را افزایش دهید. برای سئو سایت نیز روش های بسیاری وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

 افزایش نرخ کلیک

استفاده از لینک کوتاه تر برای سایت

URL یا همان آدرس اینترنتی سایت، در افزایش نرخ کلیک سایت می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. در واقع حقیقت این است که کاربران، لینک هایی که خیلی طولانی بوده و کلمات مناسبی در آنها به کار برده نشده است را دوست ندارند و کمتر تمایلی به دیدن این سایت ها پیدا می کنند. بنابراین پیش از هر چیزی سعی کنید تا با ابزارهایی که برای کوتاه کردن لینک وجود دارند، لینک سایت خود را کوتاهتر کرده و از سوی دیگر سعی کنید تا در لینک سایت خود از کلمات کاملا مرتبط و در عین حال جذاب و دوست داشتنی استفاده کنید تا کاربر مشتاق شود از سایت شما دیدن کند. برای ان منظور می توانید باز هم خود را به جای مخاطب وبسایت قرار داده و کلمات را از دید یک مخاطب تحلیل کنید.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام