معرفی مهمترین مزایای تولید کتاب الکترونیک

مزایای تولید کتاب الکترونیک

در سال های اخیر کتاب های الکترونیکی نقش بسیار مهمی را در افزایش سرانه مطالعه در کشور داشته اند. آشنایی با مزایای تولید کتاب الکترونیک می تواند تاثیر بسیار زیادی در تولید کتاب‌ های الکترونیک بگذارد، در این مطلب قصد داریم که بیشتر با مزایای تولید کتاب الکترونیکی آشنا شوید. اگر قصد تولید کتاب های الکترونیکی را دارید بهتر است این مطلب را به صورت کامل مطالعه کنید تا اطلاعات کاملی درباره مزایای تولید کتاب الکترونیک بدست آورید.

کتاب الکترونیک چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم درباره مزایای یک تولید کتاب الکترونیک صحبت کنیم بهتر است به این موضوع بپردازیم که اصلا کتاب الکترونیک چیست؟ برای تعریف کتاب الکترونیکی تعاریف بسیاری را به کار می‌برند، یکی از این تعاریف این است که در صورتی که از یک دستگاه باطری دار برای مطالعه کردن یک کتاب استفاده کنید به این کتاب، کتاب الکترونیک گفته می شود، تعبیر دیگری که برای تعریف کتاب الکترونیک به کار می برند این است که تمامی کتاب هایی که به وسیله نرم افزارهای ویژه خوانده می شود یک کتاب الکترونیکی نامیده می‌شوند نه همه کتاب‌هایی که به وسیله یک دستگاه باطری دار خوانده می شوند. تعبیر سومی که از کتاب الکترونیکی می شود این است که هر کتابی که توسط مرورگر می‌توان آن را مطالعه کرد را کتاب الکترونیک می نامند. بی شک هر نویسنده ای دوست دارد که کتابی که می نویسد مخاطبان بیشتری داشته باشد، از مهمترین مزایای تولید کتاب الکترونیک این است که جامعه مخاطبین بیشتری را در بر می‌گیرد، در نتیجه نویسندگان می‌توانند کتاب‌هایی را بنویسند که مخاطبان بیشتری داشته باشد این مزیت خود به چند دسته تقسیم می شود که در واقع همان عوامل دارا بودن مخاطبین بیشتر می باشد که در ادامه به بررسی هر یک از آنها می پردازیم.

مزایای تولید کتاب الکترونیک

قیمت ارزان تر و دسترسی راحت تر

یکی از بزرگترین مزایای تولید کتاب الکترونیک این است که قیمت این کتاب ها بسیار ارزان تر از کتاب‌های عادی می باشد. شما می‌توانید این کتاب ها را به صورت رایگان و یا با قیمتی بسیار اندک تهیه کنید و یا به فروش برسانید. یکی دیگر از مزایای تولید کتاب الکترونیک این است که دسترسی به آن بسیار آسان است در صورتی که شما یک کتاب الکترونیک تولید کنید کاربران این کتاب شما می توانند به راحتی این کتاب را تهیه و آن را مطالعه کند.  این دو مورد از مهمترین مزایای تولید کتاب الکترونیک می باشد که باعث شده اند کتاب های الکترونیک تاثیر ویژه ای در بالا رفتن سرانه مطالعه کشور داشته باشند. علاوه بر این که قیمت پایین کتاب های الکترونیکی برای خواننده ها بسیار مفید است برای نویسنده نیز مفید می‌باشد چرا که نویسنده هم نیازی ندارد که برای منتشر کردن کتاب هزینه زیادی بپردازد.

مزایای تولید کتاب الکترونیک

مطالعه کتاب های الکترونیک در ترافیک

از دیگر مزایای تولید کتاب الکترونیک می توان با افزایش سرانه مطالعه از طریق مطالعه کاربران این کتاب ها در ترافیک ها و مسیرهای بسیار شلوغ که زمان بسیار زیادی از مسافران و افراد گرفته می شود اشاره کرد. به عنوان مثال فرض کنید که کاربران کتاب شما در مترو و اتوبوس در یک مسیر طولانی قرار گرفته اند و زمان زیادی را در اختیار دارند که بتوانند مطالعه کند در این شرایط به همراه داشتن کتاب های معمولی ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند چرا که کتاب های معمولی وزن زیادی دارند و جابجا کردن آنها کار راحتی نیست، به همین علت کاربران می توانند به راحتی با مطالعه کتاب های الکترونیکی از هدر رفتن وقت خود جلوگیری کنند و این می تواند یکی از مهمترین مزایای تولید کتاب الکترونیک باشد. چرا که باعث می شود تا سرانه مطالعه کشور به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کند، این کار دقیقا کاری است که در بسیاری از کشورهای با سرانه مطالعه بالا صورت گرفته است و نتیجه بسیار خوبی نیز داده است.

مزایای تولید کتاب الکترونیک

مطالعه قبل از خواب یکی از مهمترین مزایای تولید کتاب الکترونیک

از دیگر مزایای تولید کتاب الکترونیک می توان به این مورد اشاره کرد که افرادی که قصد تهیه کتاب شما را داشته باشند می توانند به راحتی با جستجوی آن در شبکه های اجتماعی و اینترنت آن را تهیه کنند و اقدام به مطالعه آن نمایند و در واقع دسترسی به این کتاب ها و یافتن آنها بسیار راحت تر از دسترسی به کتاب‌های کاغذی می باشد به همین علت است که افراد بیشتر این کتاب ها را مطالعه می کنند. در نتیجه مزایای تولید کتاب الکترونیک بسیار بیشتر از کتاب های کاغذی است.

مزایای تولید کتاب الکترونیک

امکان استفاده از امکانات چند رسانه ای

امکان استفاده از امکانات چند رسانه ای یکی دیگر از مزایای تولید کتاب های الکترونیک می باشد، شما در هنگام تولید این کتاب ها می توانید به راحتی از تصاویر و بسیاری دیگر از ابزارهای چند رسانه‌ای در کتاب خود استفاده کنید و کتاب خود را از حالت یکنواختی و خسته کننده بودن در بیاورید تا کاربر با خواندن این کتاب لذت بیشتری از مطالعه آن ببرد. این امکان در بسیاری از کتاب‌های کاغذی قابل دسترس نمی باشد، ولی شما می توانید به راحتی در تولید کتاب های الکترونیک در هر زمان که خواستید تصاویر مورد نیاز خود را به کتاب اضافه کنید و این یکی از مهمترین مزایای تولید کتاب الکترونیک می باشد.

مزایای تولید کتاب الکترونیک

استفاده از کمترین امکانات برای تولید کتاب الکترونیک

بی شک یکی از بزرگترین مزایای تولید کتاب الکترونیک این است که تولید این کتاب‌ها نیازمند کمترین امکانات می‌باشد و هر نویسنده‌ای می‌تواند تنها با داشتن یک دستگاه کامپیوتر و یا گوشی هوشمند اقدام به تولید این کتاب کند. این وضعیت بسیار بزرگ باعث می شود که بسیاری از نویسنده ها با کمترین امکانات موفق شوند که کتاب مورد نظر خود را منتشر کنند.

جمع بندی مزایای تولید کتاب الکترونیک

به صورت کلی می ‌توان گفت که بنا به دلایلی که در قسمت های قبلی بیان شد جامعه کاربران کتاب های الکترونیک بسیار بیشتر از کتاب های کاغذی می باشد. به همین علت است که نویسنده ترجیح می دهد که کتاب های خود را به صورت الکترونیکی منتشر کند. در واقع به صورت کلی  مزایای تولید کتاب الکترونیک را می توان به دو قسمت مهم تقسیم کرد قسمت اول جامعه کاربران بسیار بالای کتاب های الکترونیکی می باشد و قسمت دوم هزینه بسیار کم برای منتشر کردن کتاب های الکترونیکی است. به همین علت است که بسیاری از نویسنده ها ترجیح می دهد که کتاب های خود را به صورت الکترونیکی منتشر کنند تا علاوه بر هزینه کمتر برای انتشار کتاب خواننده های بیشتری را نیز داشته باشند.

مزایای تولید کتاب الکترونیک

در این مقاله از آریافن درباره مزایای تولید کتاب الکترونیک صحبت کردیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقالات ما در زمینه آموزش تولید محتوا و سئو را مطالعه بفرمایید.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام