تولید محتوا و قوانین سئو در سال ۲۰۲۱

تولید محتوا

امروزه در بیشتر کارهای اینترنتی حرف اول را تولید محتوای با کیفیت می زند زیرا هرچه این متن بهتر و پربار تر باشد، سبب افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو می شود. به همین دلیل اکثر مدیران مهمترین بخش از کار خود را به تولید محتوا اختصاص می دهند. در ادامه بیشتر با مبحث تولید محتوا آشنا شده و در رابطه با سئو سایت صحبت می کنیم.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا در واقع به زبان ساده همان متن هایی است که ما در اپ های مختلف مانند تلگرام و اینستاگرام آنها را می خوانیم و در مورد موضوع خاصی کسب اطلاع می کنیم و یا حتی با آن سرگرم می شویم و یا چیزی را آموزش می بینیم. این مجموعه می تواند شامل پادکست ها و حتی کتاب های الکترونیکی نیز باشد. در این بین شخص یا اشخاصی به گردآوری این مطالب مشغول هستند که به آن محتوا می گویند.

یکی از مشکلاتی که بیشتر افرادی که در این زمینه کار می کنند و شرکت های اینترنتی با آن مواجه هستند، هماهنگی میان محتوای تولید شده برای سایت و کسب و کار اصلی آنان است. در واقع اولین قدم برای شما باید ایجاد و انتخاب ایده برای تولید محتوا و مناسب با کار شما باشد. پس باید اول موضوع محتوا و کار وب سایت به طور کامل مشخص شود.

تولید محتوا

تاریخچه ایجاد محتوا

شاید برای شما جالب باشد که بدانید اولین تهیه و ایجاد محتوا را غارنشینان با کشیدن اشکال بر روی دیوار غارها انجام می دادند و منظور خود را بدین گونه شرح می دادند. اما به طور صحیح باید گفت این کار از زمانی ایجاد شد و مسیر صحیح خود را در پیش گرفت که از آن برای درآمدزایی استفاده می شد. شاید بتوان گفت در این راستا مجلات تبلیغاتی اولین قدم را برداشتند و از طریق تولید محتوا به درآمد نزدیک شدند.

پس از آن تلویزیون ها از طریق تصویر و رادیو با پخش صدا به دنیای تولید محتوا قدم گذاشتند تا زمانی که وارد عصر پیشرفت تکنولوژی شدیم و اینترنت در این میان خود را نشان داد.

تولید محتوا

مراحل تهیه محتوا و تولید محتوای متنی

برای تولید یک محتوای کامل و صحیح همانطور که گفته شد باید در قدم اول ایده ای هماهنگ را هدف مورد نظر تعیین کنیم و برای آن سرفصل هایی را مشخص سازیم. سپس لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع را انتخاب کرده و در مورد آنها مطلب جمع آوری کرده و می نویسیم. در این راه از ابزارهایی برای جستجو مانند گوگل و ubersuggest می توان استفاده کرد.

یادمان باشد که برای محتوای خود باید یک عنوان گیرا و کامل که مفهوم متن را برساند، انتخاب کنیم. در طی انجام کار باید به سایت های رقیب هم سر بزنیم و از مطالب آنها باخبر شویم تا در مقایسه مطالب جذاب تری را بتوانیم تهیه کنیم. برای حصول نتیجه بهتر باید مقالات بیشتری را مطالعه کرد.

نکته مهم در ایجاد محتوا، جذابیت مطالب است، حتی می توان مطالبی مخالف با سایر مطالب موجود نوشت و در طول نوشتار خود سعی کنیم تا از علائم نگارشی برای بالاتر بردن متن خود به خوبی و به جا استفاده کنیم.

تولید محتوا

اینترنت شروعی تازه در راه ایجاد محتوا

پدیده اینترنت به قدری بر روی زندگی تک تک افراد تاثیرگذار بوده که حتی فکر آن را هم نمی توانیم بکنیم. در شروع برای کارهای کوچک ولی به مور به دنیایی از اطلاعات، مشاغل، افکار و …. تبدیل شده است که برای ماندن در این چرخه رو به جلو باید با آن حرکت کرد، پس باید به تولید محتوا و رقابت با سایر موارد مشابه پرداخت و در گردونه پیشرفت باقیماند.

در کنار موتورهای جستجو مانند گوگل، بوجود آمدن شبکه های اجتماعی تحولی عظیم در این راستا بود.

تفاوت میان تبلیغات با ایجاد محتوای صحیح

باید بدانید که تبلیغات با تولید محتوا فرق داشته و سبک و سیستم آنها با یکدیگر متفاوت است بدین گونه که در تبلیغات محصول و یا مطلبی را به صورت یک طرفه بیان و به گوش مخاطب می رسانیم اما ایجاد و تهیه محتوا و علی الخصوص تولید محتوای متنی یک نوع از ارتباطات دو طرفه است که می تواند یکی از اهداف آن کسب درآمد باشد.

محتوای متنی

نیاز هر کسب و کار موفق به محتوا

در این بازار پر پیچ و خم و شلوغ باید بدانیم که برای پیشرفت و حرکت رو به جلو و همچنین پیشرفت و موفقیت در کسب و کار خود، باید محتوا داشته باشیم. تولید محتوا می تواند مزایای زیادی داشته باشد مانند:

کسب درآمد از طریق محتوا به طریقی که کمترین میزان هزینه را به شما تحمیل می کند و همچنین کمک به بالا رفتن اعتبار شما. برای شما جذب مشتری می کند و در صورت جذاب بودن کار شما مشترها به شما وفادار خواهند ماند.

در این میان جالب است بدانید که در دنیای امروز ایجاد محتوا خود یک شغل محسوب می شود. شما می توانید با کمک این کار برای خود محتوا تهیه کنید، مقاله بنویسید، کارهای تبلیغاتی انجام دهید، پادکست و ویدئو بسازید و …

 محتوای متنی

تولید محتوا آریافن

در این راستا شرکت های زیادی پا به عرصه گذاشتند، برخی باقی مانده و موفق شدند و برخی به دلیل در پیش نگرفتن مسیر صحیح و همراه نشدن با قوانین به روز سئو و تکنولوژی از گردونه رقابت و این بازار خارج شدند.

شرکت آریافن نیز با سال ها تجربه در این زمینه و با کمک کارشناسان و متخصصین مجموعه ای را ساخته و کار خود را شروع کرده و تا به امروز همچنان در گردونه رقابت و در کنار سایرین هرچه بهتر و موفق تر پیش می رود. تولید محتوای آریافن برگرفته از نیروی کارآمد بهترین و کاملترین مطالب را جمع آوری کرده و در بخش سئو فعالیت می کند. برای باقی ماندن در این عرصه باید به روز بود و از آخرین قوانین کاری سئو و گوگل با خبر بوده و پیروی کرد.

این قوانین عبارتند از:

  • بهینه کردن افزایش سرعت سایت
  • استفاده از تکنولوژی جدید Passages که به گوگل اجازه انتخاب یک صفحه از یک متن را به طور مجزا برای رتبه دهی، می دهد.
  • در آینده سرچ و گفتگوی تصویری مورد توجه خواهد بود بنابراین باید به آن توجه کرد.
  • گوگل اعتبار سایت شما را بر اساس E.A.T خواهد سنجید
  • ویدیوها جایگاه ویژه و بیشتری در اینترنت خواهند یافت
  • باید محتوا به گونه ای تنظیم شود که دقیقا همان چیزی باشد که جستجوگر به دنبال آن است.
  • همچنین core web vitals به عنوان مهمترین فاکتور رتبه بندی صفحات توسط گوگل بکار گرفته می شود.

 

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام