لینک غیر طبیعی عامل سقوط آزاد رتبه سایت شما

لینک سازی غیر طبیعی یکی از مواردی است که این روزها گوگل بیش از هر زمانی به آن توجه کرده و بی‌توجهی افراد به این موضوع منجر به کاهش چشمگیر رتبه سایت و جریمه‌های گوگل خواهد شد.

تفاوت لینک طبیعی با لینک غیر طبیعی

اگر شما به طور مداوم محتواهای مفید و ارزشمندی آپلود کنید و افراد ترغیب شده و پیگیر مطالب سایت شما شوند و مطالب شما را با ارسال لینک‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها و وبلاگ‌ها به دیگران معرفی کنند،  به این لینک‌ها، لینک طبیعی می‌گویند.

به لینک‌ خریداری شده یا لینک‌ تبادلی که وبمستران برای بهبود وضعیت ورودی سایت خودشان در گوگل ایجاد می‌کنند، لینک‌ غیر طبیعی یا لینک‌ مخرب گفته می‌شود.

گوگل با الگوریتم پنگوئن به شدت به دنبال تشخیص و جریمه سایت‌هایی است که از طریق لینک‌سازی غیر طبیعی و استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی توانسته‌اند رتبه بالایی در نتایج گوگل به دست آوردند.

 لینک غیر طبیعی

تاثیر لینک‌سازی غیر طبیعی بر سئو

ایجاد لینک غیر طبیعی یکی از شیوه هایی است که سایت‌ها و صفحاتی با کیفیت پایین برای افزایش رتبه و ترافیک سایت در گوگل از آن بهره می‌برند. روش‌های مختلفی برای ایجاد لینک غیر طبیعی وجود دارد که خریداری لینک یکی از شیوه‌های متداول آن است. گوگل با تشخیص جنین لینک‌هایی از دو نوع جریمه دستی و یا الگوریتم برای سایت‌های متقلب استفاده می‌کند. کاهش رتبه صفحه، حذف رتبه صفحه یا صفحات در یک یا چندین کلید واژه و یا گاهی حتی کاهش رتبه کل سایت، جریمه‌هایی است که گوگل برای خاطیان این عرصه استفاده می‌کند.

 لینک غیر طبیعی

انواع لینک مخرب

-لینک‌هایی که به صورت تبادلی به منظور بهبود رتبه بین دو سایت رد و بدل می‌شوند.

-پست‌هایی که در چندین سایت نوشته شده و انکرتکست‌های یکسانی دارند.

– استفاده از ابزارهای آنلاین تبادل لینک و ایجاد لینک‌های اتوماتیک.

– استفاده از وب دایرکتوری‌ها و سایت‌های کم اشتراک لینک کم ارزش.

– قرار دادن لینک‌ها در فوتر بسیاری از سایت‌های اینترنتی.

– نوشتن نظرات در وبلاگ‌ها و  فروم‌ها که صرفا جهت دیده شدن انجام می‌شود.

– خرید و فروش بک لینک‌ها که با هدف افزایش بازدید پیج و مشمول پرداخت هزینه برای هر لینک است.

-اگر در تمام سایت به کلمه کلیدی خود سایت لینک شوید. مثلا سایت شما درباره سینما است و در تمام صفحات به کلمه سینما لینک شوید.

-اگر سایت‌های دیگر فقط به صفحه اصلی سایت شما لینک داده ولی به مطالب شما لینکی ندهند.

– در سایت‌هایی لینک شوید که موضوعشان هیچ ربطی به سایت شما ندارند.

-اگر لینک‌های داخل سایت خود را مخفی کنید گوگل امتیاز منفی می‌دهد.

 لینک غیر طبیعی

Nofollow

به طور طبیعی لینک‌هایی که در سایت‌ها قرار می‌گیرند از دسته لینک‌های Follow یا Dofollow هستند. یعنی گوگل این لینک‌ها را بررسی می‌کند. اما گاهی به دلایل مختلف علاقه‌ای ندارید که گوگل برخی از لینک‌های موجود در سایت شما را بررسی کرده و در رتبه سایت شما تاثیر بدهد. شما این لینک‌ها را با تگ Nofollow به اطلاع گوگل می‌‌رسانید. در واقع شما با اضافه کردن این تگ به گوگل اطلاع می‌دهید که از وضعیت این لینک مطمئن نیستید و اختیار تصمیم‌گیری را به خود گوگل واگذار می‌کنید. در این حالت این لینک‌ها بر روی رتبه سایت تاثیر منفی ندارند و گاه حتی می‌توانند تاثیر مثبتی هم داشته باشند.

دلایلی که شما باید از لینک‌های Nofollow استفاده کنید

از بین بردن اثر اسپم ها: ممکن است شما به صفحات اسپم لینک شده باشید یا کاربران لینک اسپم در بخش نظرات سایت شما ارسال کرده باشند.

مانع کاهش اعتبار سایت خود شوید: گاهی اوقات شما به سایتی لینک می‌دهید که از دید گوگل آن سایت رتبه کمتری از سایت شما دارد و این کار ممکن است اعتبار سایت شما را کاهش دهد.

جلوگیری از تکرار لینک: گاهی اوقات شما به یک صفحه از سایت خود یا یک سایت دیگر دو یا چند بار لینک می‌دهید با اینکه انکر تکست متفاوت است برای جلوگیری از تکرار شما می توانید لینک‌های تکراری را Nofollow کنید.

به گوگل نشان دهید که روند لینک سازی شما طبیعی است: اگر سایت شما لینک‌های خروجی زیادی دارد ممکن است که گوگل شما را فروشنده لینک در نظر بگیرد. برای همین شما برای پرهیز از این تشخیص گوگل می‌توانید لینک‌های خروجی خود را Nofollow کنید.

جلوگیری از جریمه گوگل: برای اینکه بتوانید اعتماد گوگل را جلب کنید و از جریمه شدن توسط آن جلوگیری کنید؛ می‌توانید لینک‌های پولی و تبلیغاتی خود را Nofollow کنید تا از جریمه گوگل در امان مانده و سایت خود را از تنزل شدید رتبه نجات دهید.

جلوگیری از کاهش اعتبار انجمن و فروم: تعداد زیادی از انجمن و فروم‌ها لینک‌های خروجی خودشان را Nofollowمی‌کنند زیرا کاربران در هنگام گفتگو، لینک‌های مختلفی قرار می‌دهند که ممکن است این لینک‌ها، لینک‌های اسپم باشد. بنابراین مدیران به واسطه سیاست خود همه یا بخشی از این لینک‌ها را Nofollowمی‌کنند.

 لینک غیر طبیعی

انواع جریمه گوگل

گوگل به دو صورت دستی (Manual ) و الگوریتم می‌تواند شما را جریمه کند. گوگل در هنگام جریمه دستی وجود لینک غیر طبیعی را در سایت به شما اطلاع می دهد و حتی در صورت حذف این لینک‌ رتبه شما می‌تواند مورد بازبینی قرار گرفته و شانس بازگشت به رتبه قبل را خواهید داشت. اما اگر به این هشدار توجه نکنید و لینک غیر طبیعی را حذف نکنید، ممکن است زمان زیادی در صفحه نتایج جستجوی گوگل دیده نشوید.

جریمه‌هایی که به واسطه الگوریتم گوگل صورت می‌گیرد به صورت اتوماتیک است و حاصل به روزرسانی الگوریتم‌هایی مثل الگوریتم پنگوئن یا الگوریتم پاندا می‌باشد. تشخیص اولیه دلیل جریمه مهم است زیرا اگر طبق الگوریتم پاندا جریمه شدید حذف لینک‌ها کمکی به شما نمی‌کند اما اگر به دلیل الگوریتم پنگوئن جریمه شدید باید یه بازبینی کامل در مورد لینک‌ها داشته باشید. برای تشخیص درست نوع جریمه می‌توانید از ترافیک ارگانیک سایت و بررسی تاریخچه آن شروع کنید یا از ابزارهای حرفه‌ای و پولی که اتوماتیک فعالیت می‌کنند، استفاده کنید.

 لینک غیر طبیعی ۵

در صورت جریمه گوگل به دلیل تشخیص لینک غیر طبیعی، رتبه سایت خود را چگونه بازیابی کنید؟

-دست از لینک سازی بردارید.

– لینک‌ غیر طبیعی و مخرب را حذف کنید.

-سایت‌هایی را که با آن‌ها تبادل لینک داشتید، مورد بازنگری قرار بدهید.

-به لینک‌هایی که در تمام صفحات سایت وجود دارند توجه کنید.

 لینک غیر طبیعی

تاثیر حذف تمام لینک‌هایی که در سایت به عنوان لینک غیر طبیعی تشخیص دادید

قبل از اعلام جریمه توسط گوگل و با مشاهده کاهش رتبه سایت بدون بررسی دقیق دست به  حذف تمام لینک‌هایی که به عنوان لینک غیر طبیعی یا لینک مخرب تشخیص دادید نزنید. این کار می‌تواند سئوی سایت شما را نابود کند و نباید بدون مشورت با یک کارشناس دست به چنین کاری بزنید.

گاهی اوقات این کاهش رتبه بابت فعالیت بهتر رقیبان شماست نه به دلیل وجود لینک غیر طبیعی.

بهترین زمان (قبل از جریمه گوگل) برای حذف لینک غیر طبیعی زمانی‌ست که تعدادی لینک طبیعی با کیفیت به سایت خود اضافه می‌کنید.

شما برای حفظ رتبه سایت و افزایش بازدید و رونق کسب و کارتان نیازمند به روز رسانی اطلاعات در زمینه الگوریتم‌های گوگل و تاثیرات فعالیت‌های خود بر روی سئو هستید. این آگاهی از الگوریتم‌‎ها به شما کمک می‌کند که از شیوه‌های منسوخ فریب گوگل استفاده نکرده و سئوی سایت خود را نابود نکنید.

 

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام